Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich

USC-11 - Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego.

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Elektroniczny formularz wniosku

Wypełnij elektroniczny formularz i wyślij dokumenty w postaci elektronicznej.

  • Wniosek (do pobrania w formacie PDF  lub DOC)
  • Dokument wykazujący interes prawny - w przypadku osób, które nie są rodzicami, dziadkami, dziećmi, wnukami, rodzeństwem lub małżonkiem osoby, której akt dotyczy
  • Oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk (skan wydruku)  przelewu bankowego.

Komórka organizacyjna

Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego składa się w dowolnym urzędzie stanu cywilnego na terenie całego kraju. 

Miejsce złożenia dokumentów

Wydział Obsługi Klienta, ul. Rynek-Ratusz 1, parter, pokój nr 10, tel. 71-390-72-00, 71-390-72-06, w godzinach pracy Urzędu.


Opłaty

Wysokość opłaty skarbowej:

    odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33 zł
    odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22 zł
    odpis skrócony aktu stanu cywilnego na druku wielojęzycznym – 22 zł

Opłatę w wymaganej wysokości należy wnieść na konto Urzędu Miasta i Gminy, nr rachunku:

Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich
73 9574 0005 2001 0000 0101 0001


Termin i sposób realizacji

  • Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w USC Kąty Wrocławskie nie przeniesione do rejestru stanu cywilnego - wydaje się w  terminie do 7 dni roboczych,
  • Odpisy aktów stanu cywilnego sporządzonych w innych USC przeniesione już do rejestru stanu cywilnego - wydaje się niezwłocznie,
  • Odpisy aktów stanu cywilnego wymagające uprzedniego zamówienia w innym USC – wydaje się w  terminie do 10 dni roboczych.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego 
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
  • Konwencja nr 16 Międzynarodowej Komisji Stanu Cywilnego sporządzona w Wiedniu 8 września 1976 r. dotycząca wydawania wielojęzycznych odpisów aktów stanu cywilnego.

Tryb odwoławczy

Tryb odwoławczy występuje tylko w przypadku wydania decyzji o odmowie wydania odpisu aktu stanu cywilnego. Odwołanie wnosi się do Wojewody Dolnośląskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem Kierownika USC, który wydał decyzję.


Dodatkowe informacje, uwagi

  • Rejestr stanu cywilnego nie zawiera wszystkich sporządzonych od 1946 r. aktów stanu cywilnego.
  • Przeniesienie aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego jest czynnością jednorazową i od chwili przeniesienia – odpisy aktu stają się dostępne w każdym urzędzie stanu cywilnego w kraju.

Odpisy aktów stanu cywilnego wydaje się na wniosek:

  • osoby, której stan cywilny został w akcie stwierdzony
  • wstępnego (rodzica, dziadka, babci)
  • zstępnego (dziecka, wnuka)
  • rodzeństwa
  • małżonka
  • przedstawiciela ustawowego
  • opiekuna
  • sądu, prokuratora
  • organów administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.