Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich

OSiR-11 - Dofinansowanie części kosztów powstałych przy likwidacji pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest z obiektów budowlanych

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

1. Wniosek o udzielenie dofinansowania (wzór do pobrania w formacie PDF  lub DOC wraz z następującymi załącznikami:

  • dokument potwierdzający tytuł prawny do obiektu budowlanego, z którego będą usuwane elementy azbestowe lub materiały zawierające azbest; w przypadku budynku, w którym zarejestrowana jest wspólnota mieszkaniowa –uchwałę wspólnoty,
  • pisemne potwierdzenie przez organ administracji architektoniczno-budowlanej braku wniesienia sprzeciwu wobec złożonego przez wnioskodawcę zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych lub kopię dokumentu potwierdzającego zgłoszenie realizacji zadania z adnotacją ww. organu o braku sprzeciwu wobec planowanych robót lub stosowną, ostateczną decyzję, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.

Termin składania wniosków:  do 30 września każdego roku budżetowego

W przypadku dołączenia do wniosku kopii dokumentów należy przedłożyć oryginały do wglądu.

 

2. W celu rozliczenia umowy wnioskodawca składa do Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie zgłoszenie zakończenia realizacji przedsięwzięcia (wzór do pobrania w formacie PDF  lub DOC )

wraz z następującymi dokumentami 

  • imienna faktura VAT lub rachunek określający koszt zadania z adnotacją „zapłacono gotówką” lub załączonym dokumentem potwierdzającym zapłatę należności (w przypadku dołączenia kopii dokumentu należy przedłożyć oryginał do wglądu)
  • „informacja o wyrobach zawierających azbest”, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest określającą ilość usuniętych wyrobów zawierających azbest przekazanych do unieszkodliwienia (druk do pobrania w formacie PDF  lub DOC )
  • oświadczenie przedsiębiorcy usuwającego wyroby zawierające azbest o prawidłowości wykonania prac oraz o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego, z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych, zgodnie z § 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest, zawierającego dodatkowo informację o łącznej powierzchni płyt azbestowo-cementowych
    (w m2), usuniętych z obiektów budowlanych i przetransportowanych na uprawnione składowisko;
  • kopia karty przekazania odpadu na uprawnione składowisko.

 


Komórka organizacyjna

  • Biuro Obsługi Klienta ul. Rynek-Ratusz 1, parter, pokój nr 10, tel. 71-390-72-06, 71-390-72-00, fax. 71-390-72-01
  • Biuro Obsługi Klienta ul. Dworcowa 4 Smolec (budynek pkp), tel. 71-336-20-05

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, I piętro pokój nr 25A, tel. 71 390–72-08, fax 71 390–72–01, e–mail: ochrona@katywroclawskie.pl


Opłaty

Nie podlega.


Termin i sposób realizacji

Podpisanie umowy - do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

Po złożeniu kompletnego wniosku pracownik tut. Urzędu przeprowadza oględziny celem potwierdzenia występowania azbestu na budynku.

Wypłata dofinansowania -  do 30 dni od daty przedłożenia kompletnego zgłoszenia zakończenia realizacji zadania.

Dofinansowanie nie obejmuje kosztów poniesionych przed dniem zawarcia umowy.


Podstawa prawna


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

Wnioski będą realizowane do momentu wyczerpania się środków przeznaczonych na ten cel w uchwale budżetowej.