Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich

SO-05 - Udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL.

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony wniosek o udostępnienie  danych jednostkowych z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL do pobrania w formacie PDF  lub w biurze obsługi klienta
  • Kserokopia dokumentów świadczących o interesie prawnym lub faktycznym w pozyskaniu danych (oryginał do wglądu) - jeżeli żądanie danych nie wynika wprost z przepisu prawa.
    Przykłady dokumentów potwierdzających interes prawny: wezwanie sądowe, wezwanie komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie osoby, której dane mają być udostępnione wobec wnioskującego o udostępnienie danych (np. kopie umów, wezwań do zapłaty, faktur, wyroków sądowych itp.).
    Osobom i podmiotom, które nie wykażą interesu prawnego tylko faktyczny, dane mogą być udostępnione wyłącznie za zgodą osób, których te dane dotyczą.
  • Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo potwierdzona kopia) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:


Komórka organizacyjna

Wydział Spraw Obywatelskich w godzinach pracy urzędu
tel. 71 332 39 41
parter, pok. 5

Biuro Obsługi Klienta ul. Dworcowa 4 Smolec ( budynek PKP ), tel. 71-336-20-05 w godzinach pracy biura:

poniedziałek: 7:30-15:30

wtorek: 7:30-15:30

środa: 7:30-17:00 

czwartek: 7.30-15:30

piątek: 7:30-14:00


Opłaty

1. Kwota opłaty za udostępnienie danych jednostkowych: 31 PLN.

2. Sposób obliczania wysokości opłaty za udostępnianie danych jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, oblicza się według wzoru określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12.09.2011r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL .

3. Nie pobiera się opłaty, gdy dane są niezbędne do realizacji ustawowych zadań następującym podmiotom:
a) organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze;
b) Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim);
c) komornikom sądowym - w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego;
d) organom kontroli skarbowej i wywiadowi skarbowemu;
e) państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom - w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach;
f) Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi, w zakresie danych osób poszukiwanych.

4.Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpis, wypis lub kopię: 17 PLN. Z opłaty zwolnione są pełnomocnictwa udzielane: małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony od opłaty skarbowej.

5. Termin wniesienia opłaty:
a) przed złożeniem wniosku - w przypadku udostępnienia jednostkowych danych osobowych z rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL.
b) w ciągu 7 dni od udostępnienia danych - w przypadku udostępnienie danych do celów badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej lub rynku.

6. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto:

Nr rachunku Urzędu Miasta i Gminy:
Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich
73 9574 0005 2001 0000 0101 0001


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni.


Podstawa prawna

  • Ustawa o ewidencji ludności.
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców  i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego.
  • rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców, rejestrów zamieszkania cudzoziemców oraz rejestru PESEL.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Dane ze zbiorów meldunkowych udostępnia się, gdy są one niezbędne do realizacji ustawowych zadań następującym podmiotom:
a) Organom administracji publicznej, sądom, prokuraturze.
b) Organom Policji, Straży Granicznej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Biuru Ochrony Rządu, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim).
c) Organom kontroli skarbowej i wywiadu skarbowego.
d) Państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych określonych w odrębnych przepisach.
e) Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych,
f) Komornikom sądowym, w zakresie niezbędnym do prowadzebnia postępowania egzekucyjnego,
2. Dane te mogą być także udostępnione:
a) Osobom i jednostkom organizacyjnym — jeżeli wykażą w tym interes prawny.
b) Jednostkom organizacyjnym — jeżeli po ich wykorzystaniu w celach badawczych, statystycznych, badaniach opinii publicznej lub rynku dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli na ustalenie tożsamości osób, których dane dotyczą.
c) Innym osobom i jednostkom organizacyjnym — jeżeli wykarzą one interes faktyczny w otrzymaniu danych i za zgodą osób, których dane dotyczą.
3. Dane ze zbiorów meldunkowych udostępnia się na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu. Wnioskodawca jest obowiązany wskazać przepis prawa, na podstawie którego występuje z żądaniem udostępnienia danych osobowych innej osoby.
Jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost z przepisów prawa, należy przedstawić wiarygodną potrzebę posiadania danych lub załączyć dokument, z którego wynika obowiązek wskazania danych osoby (np. wezwanie sądowe, postanowienia i decyzje innych organów).
We wniosku trzeba również wskazać znane wnioskodawcy dane osoby, np. nazwisko i imię, ostatni adres zamieszkania, miejsce urodzenia, wiek lub inne informacje dotyczące wyodrębnienia danych osoby ze zbioru.
Dane udostępnione na podstawie wniosku nie mogą być wykorzystane w innym celu niż wskazany w tym wniosku.

Jednocześnie informujemy, iż podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej, na podstawie której uzyskały dostęp do rejestru PESEL za pomocą urządzeń teletransmisji danych, w danym roku kalendarzowym będą mogły uzyskać maksymalnie 300 danych jednostkowych z rejestru PESEL i 300 danych jednostkowych z poszczególnych lokalnych rejestrów mieszkańców, prowadzonych zgodnie z właściwością miejscową przez dany organ gminy. W 2019 r. zliczanie wniosków następuje od 1 maja do 31 grudnia 2019 r., natomiast począwszy od roku 2020 okres rozliczeniowy rozpoczynać się będzie 1 stycznia, a kończyć 31 grudnia.