SO-08 - Wymeldowanie decyzją administracyjną.
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu/budynku (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/budynku) (oryginał do wglądu).
- Kserokopie innych dokumentów potwierdzających fakty opisane we wniosku (np. sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję) (oryginały do wglądu).
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
Komórka organizacyjna
Wydział Spraw Obywatelskich w godzinach pracy urzędu
tel. 71 390 71 40
parter, pok. 4
Biuro Obsługi Klienta ul. Dworcowa 4 Smolec (budynek PKP), tel. 71-336-20-05 w godzinach pracy biura:
W godzinach pracy urzędu:
poniedziałek: 7:30-15:30
wtorek: 7:30-15:30
środa: 7:30-17:00
czwartek: 7.30-15:30
piątek: 7:30-14:00
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto:
Nr rachunku Urzędu Miasta i Gminy
Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich
73 9574 0005 2001 0000 0101 0001
Termin i sposób realizacji
Decyzja o wymeldowaniu lub Decyzja o odmowie wymeldowania wydawana jest w terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy.
Dwumiesięczny termin na wydanie decyzji może być wydłużony, o czym Wnioskodawca zostanie powiadomiony odrębnym pismem.
Podstawa prawna
- Ustawa o ewidencji ludności.
- Kodeks postępowania administracyjnego.
- Ustawa o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
1. Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
a) Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
b) Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.
3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie lub w wyniku orzeczenia sądu i na trwałe.
2. Burmistrz na wniosek zainteresowanej osoby wydaje decyzję administracyjną w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
3. Z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu/budynku, z którego ma nastąpić wymeldowanie lub zarządca/administrator, o ile został upoważniony do występowania w tego typu sprawach.
4. Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego mogą być przeprowadzane m.in. rozprawy administracyjne z udziałem stron i świadków.
5. Podstawą do wydania decyzji są ustalenia faktyczne w zakresie opuszczenia miejsca pobytu i braku realizacji obowiązku wymeldowania.
6. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu.