Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich

SO-08 - Wymeldowanie decyzją administracyjną.

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  • Wypełniony formularz wniosku do pobrania w formacie PDF  lub DOC  lub w biurze obsługi klienta

Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych: 

  • Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu/budynku (umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu/budynku) (oryginał do wglądu).
  • Kserokopie innych dokumentów potwierdzających fakty opisane we wniosku (np. sentencja wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję) (oryginały do wglądu).
  • Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.

Komórka organizacyjna

Wydział Spraw Obywatelskich w godzinach pracy urzędu
tel. 71 390 71 40
parter, pok. 4

Biuro Obsługi Klienta ul. Dworcowa 4 Smolec (budynek PKP), tel. 71-336-20-05 w godzinach pracy biura:

W godzinach pracy urzędu:

poniedziałek: 7:30-15:30

wtorek: 7:30-15:30

środa: 7:30-17:00 

czwartek: 7.30-15:30

piątek: 7:30-14:00


Opłaty

 

Opłata skarbowa za wydanie decyzji administracyjnej: 10 PLN. Opłatę w wymaganej wysokości należy wpłacić na konto:
Nr rachunku Urzędu Miasta i Gminy
Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich
73 9574 0005 2001 0000 0101 0001


Termin i sposób realizacji

 

Decyzja o wymeldowaniu  lub  Decyzja o odmowie wymeldowania  wydawana jest w terminie do 1 miesiąca od dnia złożenia kompletnego wniosku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może zostać wydłużony do 2 miesięcy.
Dwumiesięczny termin na wydanie decyzji może być wydłużony, o czym Wnioskodawca zostanie powiadomiony odrębnym pismem.


Podstawa prawna

  • Ustawa o ewidencji ludności.
  • Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

1. Odwołanie wnosi się do Wojewody w terminie 14 dni od dnia doręczenia rozstrzygnięcia, za pośrednictwem organu, który to rozstrzygnięcie wydał. Odwołanie należy złożyć na jeden z poniższych sposobów:
a) Pisemnie pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
b) Bezpośrednio w siedzibie urzędu w godzinach jego pracy.
2. O zachowaniu terminu decyduje data złożenia odwołania w Urzędzie lub data jego nadania w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego.
3. Wniesienie odwołania jest wolne od opłat.


Dodatkowe informacje, uwagi

 

1. Obowiązek wymeldowania powstaje, gdy osoba opuszcza miejsce pobytu dobrowolnie lub w wyniku orzeczenia sądu i na trwałe.
2. Burmistrz na wniosek zainteresowanej osoby wydaje decyzję administracyjną w sprawie wymeldowania osoby, która opuściła miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące i nie dopełniła obowiązku wymeldowania się.
3. Z wnioskiem o wymeldowanie może wystąpić osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu/budynku, z którego ma nastąpić wymeldowanie lub zarządca/administrator, o ile został upoważniony do występowania w tego typu sprawach.
4. Wydanie decyzji o wymeldowaniu lub odmowie wymeldowania następuje po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego, w ramach którego mogą być przeprowadzane m.in. rozprawy administracyjne z udziałem stron i świadków.
5. Podstawą do wydania decyzji są ustalenia faktyczne w zakresie opuszczenia miejsca pobytu i braku realizacji obowiązku wymeldowania.
6. W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, na drodze sądowej ustalany jest przedstawiciel dla osoby nieobecnej, celem reprezentowania tej osoby w postępowaniu.